{jcomments off}

6 juli

Vroeg er uit, kwart voor 4. Om even voor 5 was de taxi er en om half zes waren we op het vliegveld. Ruim op tijd. Er stond nog een familie voor ons en we moesten wachten tot kwart over 6 voordat we de bagage konden inchecken. Het inchecken van de bagage ging snel en de controle ging ook bijna zonder problemen. Alleen ik moest mijn schoenen uittrekken omdat er een signaal afging voor mijn rechterenkel. Daarna werd mijn fototas aan een extra controle onderworpen. Eenmaal door de paspoortcontrole kwam ik er achter dat ik wat vergeten had bij de bagagecontrole. Mijn geld, pasjes, laptop en telefoon. Gelukkig hadden ze deze achtergehouden en had ik alles weer. Goed begin.
Eerst wat gegeten en daarna langs de winkeltjes op Schiphol. Uiteindelijk waren we rond half 9 bij de Gate en konden al snel instappen. Het vliegtuig vertrok mooi op tijd. De bediening in het vliegtuig was prima. De crew bestond voornamelijk uit mensen die de pensioenleeftijd al lang overschreden hadden. Maar vreselijk aardig. Na een paar films en even de oogjes dicht bereikten we New York. Daar hadden we wel even een uurtje nodig om door de grenscontrole te komen. Vingers werden gescand en een foto van iedereen. De koffers lagen al op de band op ons te wachten. Na telefonisch contact kwam ons vervoer ook met een paar minuutjes. Het was overigens best warm. Anders dan in Nederland. Na een leuk ritje door drukke straten werden we afgezet voor het hotel op Time Square.

20160706 155311s

Time Square

Eenmaal op de kamer werd er snel omgekleed naar een meer passende outfit voor de heersende warmte. Eenmaal weer buiten gingen we richting Empire State Building. Maar welke kant op? Eerst maar een paar straten die kant op om er dan achter te komen dat we toch de andere kant op moesten. Al snel zijn we gaan eten bij Planet Hollywood.

IMG 2635s

Na het eten

Daarna bleek echter dat we toch weer de verkeerde kant op gingen. Om toch niet weer terug te lopen werd besloten om een andere route te nemen naar Empire State Building. Lopen, lopen en lopen. Eerst naar het noorden via 7th Avenue, dan naar het oosten naar 5th Avenue en die in zuidelijke richting gevolgd. Daar zijn veel winkels van bekende  merken.

IMG 2638s

Daphne wilde graag naar Victoria’s Secret, de mannen naar de NBA store. De laatste konden we makkelijk vinden, de eerste niet. Omdat het al later werd en de vermoeidheid ging toeslaan werd besloten om Empire State Building maar te verschuiven naar de vrijdag en richting hotel te gaan. Loes en Wilma bleven achter en de andere hervatten de zoektocht naar het geheim van Victoria. Onderweg nog even gestopt in een Ierse pub. Uiteindelijk bleek Victoria niet of 5th Avenue maar op 6th Avenue te wonen. Wat een leuke zaak met alleen maar damesondergoed. Opvallend was hoeveel donkere modellen op de vele schermen het ondergoed showen. Geen. En maar zeuren over Zwarte Piet in de Netherlands. Daan en Hans hadden het snel bekeken en keerden terug naar het hotel. Daphne en Bas zouden snel volgen. De straten waren alleen nog maar drukker geworden. Eenmaal in het hotel bleek dat geklop op de deur niet tot het gewenste effect leidde. Er werd niet open gedaan. Wilma en Loes lagen in comateuze toestand. Even wachten op Bas en Daphne. In alle standen op de grond gelegen. Het duurde en duurde. Eindelijk na drie kwartier kwamen de twee de lift uit en konden we allemaal naar bed. Een welverdiende rust na 24 uur in touw te zijn geweest.